PILATES I JOGA ZA TRUDNICE U NOVOM SADU

pilates za trudniceZašto vežbati pilates i jogu za trudnice? Zašto baš kod nas i po čemu se razlikujemo od drugih?

U prethodnom članku  http://www.pilatesns.rs/vezbanje-u-trudnoci/ smo objasnili zašto je važno vežbati u trudnoći (pilates za trudnice, joga – yoga za trudnice…) ukoliko je trudnoća normalna. Dali smo vam osnovne smernice za sigurno i udobno vežbanje, nabrojali kontraindikacije za vežbanje u trudnoći, naveli sve dobrobiti koje ćete imati od vežbanja u trudnoći.

Po čemu se mi razlikujemo od drugih?

Naš program vežbi za trudnice nastao je kao rezultat dugogodišnjeg rada, iskustva i usavršavanja. On je zapravo kombinacija različitih programa prilagođenih trudnicama i u sebi sadrži: pilates za trudnice, yoga za trudnice, vežbe istezanja za trudnice, elemente kineziterapije za trudnice, vežbe jačanja za trudnice, vežbe disanja za trudnice. Pored edukacija koje smo završili za rad sa trudnicama iza nas je i specijalistički rad na temu Rekreacija trudnica na Visokoj sportskoj i zdravstvenoj skoli u Beogradu ocenjen, sa ocenom 10 od strane komisije koju su sačinjavali profesori i lekari. Koristimo razne rekvizite kako bi kvalitet vežbi i njihov rezultat bio bolji – pilates lopte (velike i male), pilates krugove, trake, palice, jednoručne tegove…Otvoreni smo za promene i stalno usavršavanje. Iza nas je veliki broj lepih trudnoća, zadovoljnih mama i veselih beba, što nam daje vetar u leđa i   najlepšu potvrdu da je ono što radimo dobro i da smo na pravom putu.

Nećemo se ponavljati, već ćemo samo ukratko podsetiti koje su to dobrobiti vežbanja pilates i yoga vežbi za trudnice:

  • poboljšanje fizičke kondicije,
  • sprečavanje prekomernog dobijanja na težini,
  • prevencija dijabetesa tipa 2,
  • sprečavanje bolova u leđima (jačanjem dubokih mišića trbuha i leđa i održavanjem kičme gipkom, učenjem pravilnog držanja u toku trudnoće),
  • sprečavanje pojave otoka, proširenih vena, poboljšanje cirkulacije,
  • jačanje mišića ruku nogu, trupa, sa akcentom na jačanje dubokih mišića trbuha (tkz.mišića porođajne prese) i leđa koji su bitni i na samom porođaju kao i jačanje mišića karličnog dna,
  • sprečavanje pojave opstipacije,
  • smanjenje problema sa spavanjem,
  • oslobađanje od stresa,
  • poboljšanje psihičkog stanja,
  • uticaj na lakši i brži porođaj,
  • brži oporavak nakon porođaja,
  • sprečavanje postporođajne depresije.

Zašto se trudnice kod nas osećaju prijatno i opušteno?

Pored vežbi, trudnice međusobno razmenjuju svoja iskustva i ono što osećaju, emotivno i telesno. S obzirom da postoji čitav niz telesnih simptoma koji su potpuno normalni za trudnoću, saznanje da ostale trudnice osećaju isto ima umirujući efekat. Mi podstičemo trudnice da misle pozitivno o sebi i svojoj trudnoći, da se povezuju sa svojim bebama, učimo ih da sve što rade, jedu, misle i osećaju direktno utiče na razvoj njihove bebe.Razgovaramo o dojenju, emotivnoj i fizičkoj dobrobiti dojenja, ali i o problemima koji se mogu javiti u samom početku. Važno je znati puno praktičnih stvari da bi se izbegli potencijalni problemi, a ukoliko se on ipak jave da bi se brže rešili. Pričamo i o porođaju, kako o onome što je lepo, tako i o manje prijatnim stvarima.

Naše trudnice nisu samo lepe, zgodne i zadovoljne, već su i edukovane i emotivno i fizički povezane sa bebom i na najbolji način pripremljene za ono što donosi trudnoća, porođaj i majčinstvo.

Ono što je jako važno u toku čitave trudnoće, jeste imati stručan nadzor svog lekara. Trebate odabrati lekare sa iskustvom, koji će kroz preglede pratiti razvoj vaše bebe i usmeravati vas kako da bezbedno i lepo provedete ovaj period.
http://poliklinikanovakov.com/ginekologija-i-akuserstvo/akuserstvo/