INDIVIDUALNI – PERSONALNI TRENINZI I LIČNI TRENER

INDIVIDUALNI – PERSONALNI TRENINZI I LIČNI TRENER

individualni trening personalni trener_pilatesKome su individualni treninzi namenjeni?

Svima. Zabluda je da na personalne treninge idu samo ljudi koji imaju probleme sa povredama ili se od njih oporavljaju. Na personalne treninge idu i osobe koje žele da postignu brže i bolje rezultate, oni koji hoće pravilnije da izvode vežbe ili koji imaju posebne zahteve. Ti zahtevi mogu biti: ispravljanje lošeg držanja, jačanje ili oblikovanje određenog dela tela, povećanje gipkosti, snage, izdržljivosti, definisanje i preoblikovanje tela, prevencija povreda, pravilno disanje…i još mnogo toga.  Takođe na ove treninge idu osobe kojima jednostavno prija rad 1-1 prilagođen njima samima, u mirnoj atmosferi uz potpunu posvećenost ličnog trenera.

Znači personalni trening je namenjen:

1. Zdravim muškarcima i ženama koji žele da poprave i unaprede svoje psihofizičko stanje sa akcentom na cilj koji žele da postignu,

2. Sportistima koji žele da unaprede svoje sportske performanse i rade na prevenciji povreda,

3. Osobama koje su u fazi rehabilitacije nakon povreda ili operacija,

4. Osobama – deci i odraslima, sa deformitetima kičme ili lošim držanjem,

5. Osobama koje imaju neke specifične probleme ili zahteve po pitanju vežbanja,

6. Trudnicama i porodiljama.

Kakav je naš program i kako se pravi/programira personalni program ?

S obzirom da smo edukovani za više načina vežbanja, prilikom sastavljanja personalnog programa i individualnih treninga, kombinujemo različite programe: Pilates vežbe, joga vežbe, kineziterapiju tj. korektivnu gimnastiku, Feldenkrais metod, vežbe snage, vežbe istezanja, pliometrijski trening, kružni trening.

Prvo radimo analizu statičke i dinamičke posture (držanja) klijenta, procenu fizičkih sposobnosti, uzimamo podatke o prethodnim aktivnostima, povredama ili eventualnim problemima, ciljevima koje klijent želi da postigne i na osnovu svega toga pravimo potpuno personalizovan program.

Koliko puta nedeljno se vežba i u koje vreme?

U zavisnosti od želja, vremena i finansija vežbača individualni treninzi se održavaju od 1-4 puta nedeljno. Treba napomenuti da u zavisnosti od učestalosti treninga, takođe zavisi i brzina rezultata. Naša pogodnost je što uz individualne časove našim klijentima poklanjamo mogućnost dodatnih treninga u grupi. Što znači ako neko jednom nedeljno dolazi na personalni čas, može još dva puta doći u grupu i tako vežbati tri puta nedeljno sa dobrim rezultatima. Naravno, najbolji rezultati se postižu sa više individualnih treninga sa ili bez kombinacije sa grupnim.

Što se tiče vremena, dogovaramo se i uklapamo slobodne termine studija i željene termine vežbača.

Koja je prednost rada sa ličnim trenerom i šta je njegov zadatak?

Ono što je najbitnije jeste da je trener stručan, da ima iskustva u pravljenju, sprovođenju i korigovanju personalnog programa. Trener je potpuno posvećen vežbaču, uči ga kako pravilno da radi vežbe i trening, kako pravilno da diše prilikom izvođenja vežbi, stalno kontroliše i ispravlja vežbača i uči ga kako da ono što se radi na treningu praktično primeni van njega. Takođe u zavisnosti od trenutnog psihofizičkog stanja vežbača, trener koriguje i prilagođava čas da bi on imao najviše efekta. Uz dobrog trenera dolaze i dobri rezultati i ono što je najvažnije, nakon odrađenog individualnog časa vežbači treba da se osećaju bolje nego pre časa, osveženo, osnaženo i preporođeno.