Hatha joga za početnike

halasana-postura-aradoHatha joga za početnike 1.
Melina Panaotović
Utorak, četvrtak od 20.45h do 22.15h

Početna hatha joga je namenjena svima onima koji nikada nisu vežbali jogu, kao i onima koji su imali velike pauze u svojoj vežbačkoj praksi ili su usled nekih povreda ograničeni u izvođenju pojedinih položaja.
Najpre se kroz jednostavne vežbe, svakome dostupne, postepeno upoznajemo sa osnovnim grupama mišića, kao i sa pravilnom postavkom tela u određenim položajima koje koristimo u svakodnevnom životu (sedenje, klečanje, čučanje i slično).
Nakon dinamičnih ponavljanja, koja služe jačanju tela i upoznavanju vežbača sa svojim ličnim potencijalima i ograničenjima, postepeno se prelazi na samu asanu, što podrazumeva i zadržavanje u položaju (asani).
U slučaju povreda ili nekih fizičkih ograničenja, za svaku vežbu/položaj nude se alternativni položaji prilagođeni vežbaču.
Takođe, na početnoj jogi učimo i neke osnovne tehnike/vežbe disanja (pranajama, tehnika kontrole daha), a posvećujemo pažnju i vežbama za očne mišiće. Vežbanje je blago, nakon svakog položaja sledi kratka pauza, odmor, i čas se obavezno završava kratkom relaksacijom koja osim fizičkog aspekta (opuštanje tela) u sebi sadrži i neke osnove mentalne prakse (dharana, kontrola pažnje, koncentracija).